hejdå köpenhamn utan konsert

Jahapp. Stressade till Köpenhamn tidigt imorse och spenderade dagen i ett kyligt Köpenhamn med att traska runt, sova en stund, äta rätt god mat på något slags vapianoliknande asiatiskt ställe etc etc. Till slut lämnade vi väskorna och stod och väntade på insläpp när Knigge plötsligt kommer ut och säger att kvällens konsert är inställd. Minns inte ens vad han sa exakt men stod och försökte fatta om det var ett jävla skämt eller vad som höll på att hända. Men ett skämt var det icke. Förklaringen, som finns med i Jockes meddelande på bilden, var alltså att Jocke blivit avrådd från att göra kvällens konsert pga en virusinfektion på stämbanden.

Och ja. Jag blev skitledsen, absolut. Grät lite, absolut. För det är så lite kvar och jag var så peppad inför kvällen etcetc. Alla möjliga tankar och känslor kom upp. Men samtidigt: så lättad över att det inte var värre än så, för när knigge bara kunde säga att det var inställt pga sjukdom visste vi ju inte riktigt vad vi skulle tro.
Så om en paus idag, hur tråkigt och jobbigt det än kan kännas, kan rädda resterande konserter så är det ju trots allt bra.

Så nu sitter jag på tåget på väg hem mot Halmstad. Hotellet bokades av, alla hittade olika vägar hem och sedan får planeringen inför kommande helg tas när jag hunnit landa igen och orkar börja strukturera om allting.

Men nu ska jag hem och trots trötthet och mensvärk eventuellt gå ut och ta en öl med mina roomies pga behöver få ut något bra av den här kvällen. Eller så däckar jag i sängen. Vi får väl se.

Allmänt | |
Upp